vineri, 10 februarie 2012

Cine este misteriosul bărbat de 58 de ani care a scos 5 miliarde de dolari din băuturi energizante


Brand-ul "5-Hour Energy" a cunoscut succesul creând propria nişă de băuturi energizante care a dus la apariţia pe piaţă a numeroase alte produse similare. Acum acesta deţine 90% din segmentul de piaţă al băuturilor energizate concentrate. Cu adevărat interesantă este însă povestea proprietarului companiei Living Essentials, care deţine brandul "5-Hour Energy", informează Business Insider.
Manoj Bhargava, în vârstă de 58 de ani, este o persoană care vorbeşte rar în public, însăşi numele companiei sale a fost ales intenţionat generic şi uşor de uitat. Compania pe care o deţine, Living Essentials, a obţinut anul trecut încasări de circa 600 de milioane - un miliard de dolari şi un profit net de 300 de milioane de dolari.
Iată cinci lucru pe care nu le ştiai despre el:
  • S-a născut în India, iar familia sa a emigrat în Statele Unite ale Americii (SUA) la sfârşitul anilor 1960. În localitatea de origine, el locuia într-o vilă şi avea servitori. Când a emigrat în SUA, a ajuns să locuiască într-un apartament din Philadelphia unde plătea o chirie lunară de 80 de dolari.
  • Bhargava era foarte bun la matematică, iar abilităţile lui i-au asigurat admiterea în prestigioasa universitate Princeton. A renunţat să mai participe la cursurile acesteia după primul an pentru că nu îi plăcea cultura şi considera că orele de matematică erau mult prea uşoare.
  • Începând cu vârsta de 20 de ani, Bhargava a petrecut 12 ani călătorind de la o mănăstire la alta. El încă mai petrece o oră pe zi meditând.
  • Ideea brand-ului "5-Hour Energy" i-a venit în momentul în care a încercat un produs natural în cadrul unei expoziţii. El a reţinut ingredientele şi a schimbat proporţiile pentru a nu fi nevoit să intre în competiţie directă cu cei de la Red Bull.
  • Bhargava foloseşte produsele fabricate de propria companie. El bea o băutură energizantă în fiecare dimineaţă şi una înainte să joace tenis.
Reprezentanţii companiei "Red Bull", cunoscută ca fiind lider pe pieţei băuturilor energizate, nu au reuşit să concureze cu "5-Hour Energy", scrie sursa citată, aşa că şi-au recunoscut înfrângerea. Ei au scos pe piaţă însă un produs similar, "Red Bull Energy Shots".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu