luni, 6 februarie 2012

Cei mai BIZARI 29 de indicatori economici. Ce legătură are CRIZA cu grosimea cravatei, vânzările de aspirină sau căutările pe Google


Business Insider face o listă a celor mai ciudaţi 29 de indicatori economici care îi ajută pe specialiştii de pe Wall Street să determine încotro se îndreaptă economia:
Numărul de victime al accidentelor de bicicletă. Acesta creşte în vremuri de criză, din cauza măsurilor de austeritate care îi obligă pe oameni să folosească bicicletele.
Naţionalitatea femeii de pe coperta revistei Sports Illustrated. Dacă este aleasă o americană, economia va funcţiona bine. În 2011, a fost aleasă rusoaica Irina Shayk.
Indexul Big Mac. Arată puterea de cumpărare a fiecărei ţări, deoarece există o strânsă corelaţie între preţul unui Big Mac şi PIB-ul pe cap de locuitor în respectiva ţară.
Indexul Happy Meal. În vremuri de criză, jucăriile din Happy Meal sunt mai mici sau mai simple, pentru a scădea costurile.
Grosimea cravatei. Cu cât bărbaţii cumpără mai multe cravate, cu atât înseamnă că muncesc mai mult. De asemenea, cu cât măsurile de austeritate sunt mai drastice, cu atât sunt cravatele mai subţiri.
Consumul de bere. În vremuri de criză, consumatorii preferă să bea bere acasă în loc să iasă în puburi.
Reducerile la maşini. Cu cât sunt reduceri mai mari la maşini, cu atât merge mai prost economia.
Vânzările de cupoane de reduceri. Cu cât consumatorii se folosesc mai mult de acestea, cu atât economia merge mai prost.
Aspirina şi tylenolul. Vânzările acestor medicamente cresc în vremuri de criză, din cauza stresului resimţit de populaţie.
Vânzările de creme pentru copii. În vremuri de criză, părinţii cumpără mai puţine scutece pentru copiii lor, care fac urticarie şi, astfel, cresc vânzările de creme.
Viteza cu care constructorii încep munca. În vremuri de criză, când nu au prea multe contracte, muncitorii răspund mai prompt noilor oferte şi se apucă mai repede de treabă.
Vânzările de lenjerie intimă bărbătească. În criză, bărbaţii nu îşi mai cumpără lenjerie şi astfel economisesc bani.
Consumul de conserve de fasole. În criză, consumul de conserve creşte, pentru că oamenii economisesc astfel bani.
Frumuseţea chelnerilor. În vremuri de criză, oamenii se folosesc mai mult de aspectul lor fizic pentru a obţine slujbe. Astfel, cu cât chelnerii sunt mai frumoşi, cu atât economia se îndreaptă către dezastru.
Numărul de prostituate. În vremuri bune, când femeile îşi găsesc mai uşor de muncă, numărul prostituatelor scade.
Indicele tocului de la pantof. Business Insider scrie că, de obicei, în vremuri de criză, tocul pantofilor este mai mare.
Lungimea rochiei. Cu cât rochiile la modă sunt mai scurte, cu atât economia va merge mai bine.
Indicele rujului. În vremuri de criză, femeile apelează la rujuri în loc de alte accesorii mai scumpe, cum ar fi genţile sau pantofii.
Numărul de reclame la angajări în Marina americană. Cu cât posibilităţile de angajare în altă parte scad, cu atât se îndreaptă mai mulţi tineri către Marină. Dar, dacă nici aici posibilităţile de angajare nu sunt mari, angajaţii Marinei creează spoturi mai dure, care să descurajeze potenţialii candidaţi.
Semnul zodiacal chinezesc. Conform Business Insider, semnul zodiacal chinezesc influenţează economia, iar anul dragonului şi al iepurelui sunt cele mai prospere.
Companiile care îşi schimbă sediul. De obicei, când CEO-ul unei companii ia o astfel de măsură, compania se află pe un trend descendent, deci economia scade.
Vânzările de bilete la cinema. În criză, pentru a scăpa de realităţile dure ale vieţii cotidiene, tot mai mulţi oameni se înghesuie în cinematografe.
Producţia de cutii de carton. Majoritatea bunurilor sunt livrate în cutii de carton, deci, atunci când producţia acestora scade, scade şi economia.
Numărul de ţânţari. În criză, cu cât proprietăţile sunt mai neîngrijite, cu atât apar mai mulţi ţânţari.
Numărul de aligatori. În vremuri de criză, scad vânzările de genţi scumpe, din piele de aligator, astfel că populaţia de aligatori creşte.
Indicele zgârie-norilor. Când începe construcţia zgârie-norilor, economia se zdruncină şi urmează o criză.
Căutările pe Google. Cu cât economia merge mai prost, cu atât lumea caută mai mult pe Google cuvinte precum "şomaj".
Apariţia cuvântului "recesiune" în ziare. Cu cât acesta apare mai des, cu atât economia o duce mai rău.
Complexitatea tunsorilor. În vremuri de criză, femeile se vopsesc mai rar, iar vizitele la salonul de coafură sunt şi ele mai rare.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu